costarica-mathijsenlianne.reismee.nl

Dag 2

Vanmorgen ontbijten we met een toast met ei en fruit, lekker! We hopen ongeveer om 9 uur opgehaald te worden door Nomad America, het bedrijf waar we onze auto huren. Alberto is om half 10 met de auto bij ons hotel, en na veel uitleg over alle knopjes en lampjes kunnen we eindelijk op pad. We rijden gelijk door naar het vliegveld om te vragen waar onze tassen zijn, maar horen dat deze nog in het (vertraagde) vliegtuig zitten. 15 uur zijn we van harte welkom om onze spullen op te halen.

We kunnen nu op ons dooie gemak richting de supermarkt voor wat eten, zoeken een mooi plekje op om te overnachten en verdoen onze tijd met het luisteren van muziek. 14:30 uur rijden we richting het vliegveld waar Mathijs via de achterdeur naar binnen wordt geloodst om de tassen op te halen. Gelukkig, we hebben onze kleren weer!

We stappen in de auto en 'scheuren' naar Turrialba, een klein dorpje halverwege Puerto Viejo, waar we overnachten. We komen om 17:45 uur aan in de stromende regen en onze 4WD doet goed z'n best. We kamperen op het parkeerterrein van de observatorie lodge, wat voor een normale auto moeilijk te bereiken is. Het uitzicht schijnt hier fantastisch te zijn, helaas zitten er nu een paar wolken in de weg. We mogen ons eten klaarmaken onder het afdak van een van de lodges. Vandaag staan er pannekoeken met mug en kever op het menu.. ongedierte zat hier.

Om 20:00 uur is het pikkedonker en regent en onweert het nog steeds.. jammer! Door het gehang en gewacht zijn we best moe, wij liggen er vandaag in ieder geval op tijd in.