costarica-mathijsenlianne.reismee.nl

Dag 3

We zijn vanmorgen tegen 5uur wakker, een werkweek is er niets bij. Om 6uur besluiten we om uit bed te gaan en om langzaam maar zeker de tent in te pakken en te gaan ontbijten. Het is gelukkig droog en als de tent opgeruimd is genieten we van het uitzicht op de vulkaan aan de overkant van het dal. De wolken hangen laag en eventjes dreigt zelfs de zon door te breken.. na het ontbijt komt een ontroerend afscheid waar alleen de woorden 'adios' en 'graçias' ons bekend voorkomen, welke dan door ons ook vaak herhaald worden.

De weg richting Puerto Viejo de Talamanca is een stuk aangenamer dan gisteren. En hoe meer we naar het westen rijden, hoe sterker de wietgeur aan de kant van de weg wordt. Eenmaal in Puerto Viejo aangekomen wordt ons ook van alle kanten van alles aangeboden en overal komt de reggae muziek uit de steegjes. Dit lijkt volgens ons behoorlijk op de carribische kust. Ons plan was om te slapen in de hangmatten bij the Rocking J's, maar deze camping lijkt behoorlijk op het centrum en we verwachten hier vanavond niets anders dan een lange lawaaierige nacht. 200 mtr verderop zit Oasis, wat meer geschikt is voor ons. We mogen hier onze tent opzetten (we slapen vannacht op de grond in plaats van op het dak van de auto) en lopen via een paadje langs de oceaan naar het centrum van het dorp. Overal barretjes en strandtentjes, winkels, surfscholen en muziek. Iets buiten het centrum eten we burritos aan het strand en genieten van de vakantie..

Na de nodige, en verdiende, drankjes lopen we nog een keer naar de 'camping' en weer terug naar het dorp. En nadat we veel moeite hebben gedaan om alle marihuana af te slaan vinden we een klein restaurantje waar het erg lekker ruikt. We eten taco's en een hamburger en genieten even van de vrolijke barman die met erg veel plezier en zonder moeite een cocktail in elkaar bouwt.

In Puerto Viejo is iedereen erg chill en zelfs het weer lijkt vandaag mooi te blijven. Om 21uur begint onze òf jetlag weer op te spelen, òf we zijn stoned.. maar naar bed gaan doen we zeker. De luchtbedden zijn opgepompt, slaapzakken uitgerold en tandjes gepoetst.. wij zijn er klaar voor. Welterusten!