costarica-mathijsenlianne.reismee.nl

Dag 9

Vandaag krijgen we om 7uur ontbijt van de b&b eigenaar en hij maakt er een mooi werk van. Lekker fruit met toast en gebakken ei, koffie en suiker met een mierennest. We pakken onze natte kleren weer in en stappen om 8:15 uur in de auto. Het blijkt dat de vering van onze auto gisteren kapot is gegaan en sturen voor de zekerheid een appje naar Nomad America. Toevallig zit in Puerto Jiménez een techneut van Nomad America waar we langs kunnen. Het blijkt dat alleen de schroef van de vering weg is, maar deze heeft hij niet op voorraad. Daarom knutselt zelf hij zelf maar wat in elkaar met een oude boor, wat touw en een binnenband. Voor nu genoeg, morgen gaan we naar de garage!

We hebben een lange trip voor de boeg. Van Puerto Jiménez naar Quepos is ongeveer 135km, maar de wegen zijn slecht, waardoor het al snel een rit van 4uur wordt.

Quepos is bekend om Nationaal Park Manuel Antonio, het drukst bezochte park van Costa Rica doordat het mooie stranden heeft, mooie natuur, veel dieren en dicht bij de grote steden ligt. We hebben gehoord dat er een grote storm over Costa Rica trekt die vandaag en morgen voor veel wind en regen zorgt. Het lijkt ons daarom verstandig om, tegen onze principes in, weer ergens binnen te slapen. We kiezen een b&b een paar kilometer buiten Quepos, een beste rit om er te komen, en als de auto nog niet helemaal kapot is, is die dat nu waarschijnlijk wel. De laatste 500 meter rijden we dwars door het bos, zonder bordje waren we hier never gekomen. Het huis is echt fantastisch! Een super groot huis met een mega tuin. Apen - en vogelgeluiden komen overal vandaan en de eigenaar, een man uit Zwitserland, leid ons rond tussen de mango bomen, peperplanten, ananas planten, limoen bomen en ga zo maar door. We hangen snel onze was buiten en gaan in de open woonkamer zitten. De eigenaar vertelt ons dat elke maandag het Manuel Antonio park gesloten is.. hebben wij weer. Gelukkig is er nog wel een mooi strand en aan de andere kant, landinwaarts, is nog een mooi park!

Als we een potje aan het kaarten zijn horen we ineens toekans overvliegen. Het gekrijs, wat je al van ver hoort, hebben we vaak gehoord. We zoeken hard, maar vinden niks. Gelukkig is het even later wel raak, wat een coole vogels!

Op advies van onze nieuwe Zwitserse amigo eten we rijst met kip en wokgroenten, heel erg lekker!

Als het eten op is, genieten we even van de strijd tussen een groep gekko's en een vlinder, wat de vlinder helaas met z'n leven moest bekopen.. ook komt er nog een vleermuis om de hoek kijken die z'n weg naar buiten niet meer kan vinden. Wij weten de weg naar bed gelukkig wel te vinden en wensen u een goede nachtrust toe!