costarica-mathijsenlianne.reismee.nl

Dag 12

Omdat we gisteren zo asociaal laat gingenslapen, mogen we vandaag 'uitslapen'. Kwart voor 8 gaat de wekker en om kwart over 8 zitten we aan het ontbijt. Droge rijst met bruine bonen en een ei.. niet echt fantastisch ofzo. We hebben ons voor vandaag niet echt voorbereid, en nadat we een en ander hebben uitgezocht rijden we in de richting van La Fortuna waterval. Als je ergens je geld kwijt wilt, willen de mensen in La Fortuna je heel graag helpen.. Overal, maar ook echt overal, moet je voor betalen. Èn veel! Uiteraard is alles non-profit en help je overal straathonden aan eten, om je schuldgevoel een beetje af te kopen denk ik.

Bij de La Fortuna waterval moeten we ongeveer 500 treden naar beneden, halverwege komen mensen ons half dood en uitgedroogd tegemoet, wat ons nieuwsgierig maakt naar de terugweg. Onder de waterval zit een heel klein meertje waar je lekker kunt zwemmen. Het water is ijskoud, maar als je er eenmaal in zit best wel lekker. We lopen na het zwemmen weer terug de trappen op, en verbazen ons hoe mensen zich kunnen aanstellen. Misschien een beetje bezweet komen we, zonder al te veel moeite weer boven. We pikken nog snel even het orchideeënpad mee, wat achteraf een beetje zonde van de tijd was.. Wat we nog wel even meepikken is hoe twee mega mieren, zo groot als het topje van je pink, met elkaar in gevecht raken, elkaar de koppen in slaan en aan de haren hun nest in sleuren.. toch nog een beetje actie tussen de orchideeën!

We doen boodschappen in het dorpje en lunchen, als echte Hollanders, op een bankje in het park. Als de crackers met kaas op zijn rijden we richting Ecothermales Fortuna voor een middagje spa. Vlak bij Arenal loopt de Tabacon rivier, welke wordt verwarmd door de vulkaan. Bij Ecothermales hebben ze een paar dammetjes gebouwd, met als resultaat een paar heerlijk verwarmde zwembaden tussen de 37 en 40,5 graden. Ondanks dat je hier ook voor moet betalen, kunnen wij ons hier vanmiddag zeker wel vermaken!

Helemaal relaxed chillen we hem richting de auto en rijden weer naar de slaapplek. We bakken onze eigen hamburgers met de, in de loop van de vakantie, bij mekaar gesprokkelde ketchup, ui, paprika, deze keer hebben we wel vlees (te veel zelfs) en broodjes. Tijdens het eten kijken we de laatste helft van de film van gisteren af, en nadat we even lekker in de hangmatten hebben gelegen gaan het het dorp weer in. Vanavond gaan we zuipen!

Rita

Superleuk, al die verhalen