costarica-mathijsenlianne.reismee.nl

Dag 13

Kwart voor 8 gaat de wekker, veel te hard... En er komt veel te veel licht door de gordijnen! Gisteren is er flink alcohol genuttigd, te beginnen met een biertje en een cappuccino bij the coffeehouse en als afsluiter en lekkere vette cornetto van de supermarkt. Half 10 dan ook zo zat als een aap en wat hierna gebeurd is, is voor ons een raadsel... We ontbijten vandaag weer met die droge rijst met bonen, wat door de droge bek ook echt niet meevalt! We pakken onze spullen in en maken dat we wegkomen.

We rijden weer terug van waar we vandaan komen, naar het westen, richting het strand. Van al de tijd dat we hier zijn, hebben we geen een keer fatsoenlijk aan het strand gelegen. Dus, Tamarindo here we come.

De reis duurt 4 uur, waarvan we de helft hebben uitgekeken naar de bordjes van de Walmart, de grote supermarktketen hier. Hier kun je zon beetje alles halen wat je wilt, niet alleen de plaatselijke gerechten en dan ook nog eens voor fatsoenlijke prijzen. We overwegen even om nog een dikke tv te halen, maar deze past niet in ons winkelkarretje, dus lopen we verder. Vanavond eten we pasta! En omdat ik al twee keer heb opgeschreven dat we geen vlees hadden, halen we deze keer vlees.. voor de verandering.

We rijden verder naar Tamarindo, een redelijk toeristisch surfdorp met een mooi strand wat, als we aankomen, mooi gevuld is. We zoeken onze camping op aan de rand van het dorp, hier kunnen we ons de komende dagen goed vermaken! Maar als we net een beetje klaar zijn met betalen, onze kleren hebben gewassen en opgehangen en we richting het strand willen gaan, begint het ontzettend hard te regenen en onweren. Ja hoor.. wij willen ook een keer aan het strand liggen! Gelukkig wordt de auto wel mooi schoon zo.

We spelen een paar potjes kaarten onder de overkapping en als het eindelijk droog is wandelen we naar het strand, maar deze ziet er verlaten uit. Snel maar even langs de supermarkt voor wat te drinken en weer terug naar de camping, terwijl het weer begint te regenen. We koken in de keuken van de camping pasta, mét vlees! En veel vlees! En nadat we alles weer hebben afgewassen en alle speelkaarten opgespeeld hebben begint het weer droog te worden. We lopen snel naar het centrum voor een cafeetje, en belanden in een Bob Marley fan huis. Hier is live muziek, wat best goed is, lekker sterke koffie voor Lianne en koud bier voor Mathijs. Perfect!

22:30 uur lopen we weer in het donker over een nat en glibberig zandpad terug en stuiten op 2 wasberen die de weg oversteken. Weer eentje die we af kunnen vinken hier. Als we weer terug zijn bij de camping begint iedereen af te haken. Wij houden nog eventjes vol, maar om 23uur moeten wij ook toegeven aan de slaap. Snel naar het tentje en hopen op een droge nacht.