costarica-mathijsenlianne.reismee.nl

Dag 14

Gelukkig is het vannacht droog gebleven en worden we om half 7 fris wakker. Waarom we zo vroeg wakker worden elke keer is ons een raadsel.. misschien omdat het zo vroeg licht is, of omdat de matrassen in onze tent maar heel dun zijn. Het maakt ons ook niet zoveel uit, sochtends om 7uur is het warm zat en je hebt nog een mooie lange dag te gaan. We ontbijten met gebakken ei, wat we gisteren meegenomen hebben uit de Walmart, broodjes, een tros druiven en lauwe koffie. Om 8 uur zijn we klaar om te vertrekken, alleen weten we nog niet waar naartoe. We besluiten naar het strand te gaan, hier is het als goed is nog niet zo stuiter heet en hopelijk nog wat schaduw te vinden. Helaas is hebben we de zee op het westen en is de zon om 9uur achter de bomen vandaan, wat het om 5 over al behoorlijk heet maakt. We duiken de zee in, waar we absoluut niet de enige zijn. Tientallen surfers zijn ons voor! Tamarindo heeft een mooi strand waar de golven rustig op af komen. Ondanks dat het surfen ons erg gaaf lijkt, en nog niet zo heel moeilijk om aan te leren (sorry als ik nu iets verkeerds zeg), moeten we menig surfleraar teleurstellen. Wij kunnen onze colones beter aan eten en vooral aan drank uitgeven.

Om 12 uur wordt het ons te heet onder de voeten en lopen we naar de supermarkt om onze lunch te halen. We zijn het brood wel even zat en halen lekker kwark met een banaan. Deze eten we, onder het genot van een filmpje, onder de overkapping bij de camping op. We spelen een paar kaartspelletjes, en nadat Mathijs zon beetje alles gewonnen heeft en Lianne het zat is, begint het weer een beetje meer bewolkt te worden. Tijd om weer naar het strand te gaan! We pikken een leuk strandtentje uit, waar het de hele dag door happy hour is. We begrijpen niet helemaal wat er dan happy hour aan is, maar goed, we begrijpen hier toch niet alles. We nemen een tequila 'sunrise' en een 'pura vida', waar zoveel alcohol inzit, dat je er scheel van gaat kijken. Lekker! We lopen nog even over het strand en gaan dan, via de supermarkt richting de camping.

19 uur hebben we ons eten klaar. Een beetje een bij elkaar geraapt zooitje, maar wel erg lekker. In kleine stukjes gesneden kipschnitzel, groene paprika, ui, avocado, parmezaanse kaas, veeul te pittige saus wat direct weer de prullenbak in gaat en wraps. Beetje moeilijk om te eten, maar alweer erglekker! Na het eten komt er een nieuwsgierige wasbeer om de hoek kijken. Deze is totaal niet verlegen, en steelt, waar iedereen omheen staat, de overgebleven stukjes papaja uit de prullenbak! Als de papaja helemaal op is en iedereen weer is gekalmeerd, als Lianne weer alle kaartspelletjes verloren heeft, als alle drankjes op zijn en als het 22:30 uur is, dan gaan we slapen in een droge tent!

Eveline

Haha......?
Wie zit er achter dit schrijverstalent??

Lianne Nijkamp

"Als Lianne weer alle kaartspelletjes verloren heeft...." Lijkt me duidelijk wie dit 'schrijverstalent' is toch? ?

Evelien

Oeiiiii....ik proef hier wat frustratie ?

?

Andre

Super gaaf om jullie reis verhalen te lezen

Lianne Nijkamp

Haha, ik weet hoe het écht gegaan is... ?